[RPG]Mount & Blade

In jos

[RPG]Mount & Blade

Mesaj  Pushkatu la data de Vin Noi 05, 2010 9:33 pm

Puncte tari:
* Gameplay antrenant
* Atmosfera medievală
* Luptele şi sistemul lor de control
* Implementare foarte bună a cavaleriei şi arcaşilor
* Lume dinamică economic şi politic
* Rejucabilitate excelentă


Puncte slabe:
* Fără multiplayer
* Povestea destul de fadă
* Anumite aspecte ale graficii

avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: [RPG]Mount & Blade

Mesaj  Pushkatu la data de Vin Noi 05, 2010 9:34 pm

Detalii:
Mount & Blade este un joc de acţiune cu elemente de RPG, care îşi propune să creeze un univers medieval, unde nu-şi găsesc locul poţiunile de viaţă, vrăjile spectaculoase sau armurile descântate, concentrându-se în schimb pe lupta propriu-zisă şi controlul asupra acesteia. Avem astfel la dispoziţie aproape toată gama de arme din acele vremuri - săbii, topoare, măciuci, arbalete sau suliţe, fiecare având modul său de folosire. Noutatea o reprezintă sistemul de luptă ce permite un control direct şi complet asupra ustensilelor de împărţit dreptatea.

Concret, există mai multe metode de plasare a loviturilor cu ajutorul mouse-ului, în funcţie de poziţia inamicului sau prin mişcarea şoarecului într-o anumită direcţie. Sistemul aduce puţin aminte de bătrânul Die by the Sword, unde mulţi rozători au murit de epuizare din cauza metodei directe de control, însă aici lucrurile sunt ceva mai simple şi mai intuitive, permiţând lovituri devastatoare fără să-ţi brutalizezi cobaiul. Loviturile pot fi blocate de către un scut sau chiar de către arma în sine, timing-ul fiind vital pentru ambele operaţiuni; iar faptul că şi blocajul poate fi controlat direct face ca nici o luptă să nu semene cu alta.


Dacă la săbii şi topoare e suficient să le agiţi dintr-o parte într-alta că să-ţi impui punctul de vedere, nu la fel de simplu stau lucrurile cu lancea şi armele de distanţă. Folosirea arcului este una dintre cele mai satisfăcătoare pe care le-am întălnit până acum într-un joc şi prin asta mă refer la satisfacţia pe care o are un arcaş când loveşte ţinta, nu neapărat la aspectul tehnic. Traiectoria este realistă, iar arbaletele respectă adevărul istoric, fiind mai puternice, dar mai limitate ca rază, reîncărcarea făcându-se cu picioarele (adică prin cocoţarea pe cablul de extensie, nu în bătaie de joc) şi pierzându-şi din eficienţă pe timp de ploaie. Armele de apropiere au şi ele câteva caracteristici, cum ar fi viteza de lovire, raza de acţiune şi tipul de damage făcut (slashing, piercing, blunt), dar nu au alt impact decât alegerea între ameţirea inamicul sau uciderea lui – în primul caz acesta putând fi luat prizonier.

Poate însă cel mai atractiv aspect al jocului o reprezintă călăria, din nou implementarea fiind de nota zece. Controlul bidiviului este pe cât se poate de prietenos, iar lupta din şa de-a dreptul savuroasă. Nu este lipsită nici de considerente tactice, orice lovitură din goana calului primind un bonus sănătos de damage, iar bietul animal poate fi folosit pe post de buldozer pentru a dărâma adversarii din picioare sau a-i face una cu pământul. Majoritatea armelor pot fi folosite călare, însă cea mai eficientă este lancea, capabilă de cele mai puternice daune dacă este folosită corespunzător, adică potrivită în lăcaşul special aflat pe armură (în dreptul şoldului), o tehnică folosită de altfel şi în turnirurile rezervate cavalerilor de demult. Lupta la volanul unui cal nu-ţi garantează totuşi victoria, acesta fiind vulnerabil la câteva lovituri bine plasate şi si neezitând să te arunce în mijlocul mulţimii enervate dacă n-ai avut grijă şi l-ai expus pericolelor.

Punctele în care plasezi lovitura sunt de asemenea importante: o lovitură în creştet doare mai mult decât una în picior, deşi în cazul săgeţilor acoperirea oferită de scut nu prea permite altceva decât ţintirea picioarelor inamicului. De fapt, întreaga experienţă de luptă pare aproape un simulator al luptelor medievale, chit că nu prea avem de unde să ştim cum decurgeau lucrurile în acele vremuri, însă sentimentul general este că jocul se apropie destul de mult de adevăr. Salvele de săgeţi care-ţi şuieră pe la urechi nu sunt tocmai relaxante iar o şarjă de cavalerie poate împrăştia cu uşurinţă cei mai pregătiţi oşteni. Iniţial, cavaleria mi s-a părut puţin prea puternică, dar dacă stau bine să mă gândesc este un dezechilibru documentat istoric, unde armatele dotate cu cavalerie grea au avut mult timp un avantaj zdrobitor. Folosirea acestora nu garantează însă şi victoria, întrucât caii pot fi doborâţi, terenul poate încetini sprinturile iar aglomerările de pedestraşi nu iartă un călăreţ blocat, întocmai ca pe vremuri.

AI-ul este de asemenea destul de isteţ, mai ales într-un mediu în care coordonarea mişcării cu acurateţea loviturilor este extrem de importantă, iar ostaşii îşi fac destul de bine treaba. Pe cel mai greu nivel de dificultate inamicii sunt frustrant de determinaţi să-şi apere pielea, ba chiar sunt în stare de manevre spectaculoase, cum ar fi rotirea pe călcâie şi lovirea unui călăreţ care tocmai ataca din spate.
avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: [RPG]Mount & Blade

Mesaj  Pushkatu la data de Vin Noi 05, 2010 9:36 pm

avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: [RPG]Mount & Blade

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum