Fallout 3 review

In jos

Fallout 3 review

Mesaj  Pushkatu la data de Dum Oct 24, 2010 1:15 am

Puncte tari
* Peisaje post-apocaliptice bine realizate
* Momente atmosferice
* Implementare bună a stealth-ului
* My own post-apocalyptic house
* Mod-urile îl pot îmbunătăţi considerabil

Puncte slabe
* Dialoguri penibile
* Prea mult loot pentru o lume post-apocaliptică
* V.A.T.S. = Vault-Tec Assisted „I win button”
* Capital Wasteland nu este atât de „open” pe cât ar fi trebuit să fie
* Muzică fadă
* Animaţii şi design anatomic mult sub pretenţiile unui titlu AAA
* Sistemul de alegeri şi consecinţe lasă mult de dorit


Fallout. Primul exemplu care îmi vine în minte ca şi contraargument la adresa afirmaţiei cunoscutului critic de film Roger Ebert, care consideră că jocurile video nu pot fi artă.

Prin Fallout mă refer, desigur, la primele două titluri din serie. Consider că marea majoritate a jocurilor video nu sunt artă, ci o formă interactivă de divertisment, dar că au existat de-a lungul timpului câteva exemple care au emigrat de pe tărâmul limitat al mediului din care se trag şi au traversat graniţa către plaiuri mai elevate.

Din păcate, există o diferenţă fundamentală a domeniului care împiedică, în ochii unora, catalogarea jocurilor drept artă şi prin asta mă refer la libertatea de decizie şi elementul interactiv din jocuri. Ebert (şi alţii) susţin că în artă e esenţial ca obiectul să preia exact forma pe care a conceput-o autorul.

Şi sunt oarecum de acord cu afirmaţia aceasta, însă cred că şi spectatorul ia parte activă la creaţie prin modul în care percepe produsul. Astfel încât, dacă într-o sală de cinema feedback-ul consumatorului apare sub forma sperieturilor, lacrimilor, râsului şi stării de după vizionare, în faţa calculatorului avem parte (în anumite cazuri) de aceeaşi formă de digestie mintală a artei, complementată de libertatea de a lua parte la acţiune şi a o influenţa.

Fireşte, nu e de ajuns să avem un spectacol de lumini în faţă pentru a cataloga fenomenul drept „artă”. E nevoie de nişte producători deosebiţi care să construiască o realitate interesantă şi complexă, să înţeleagă mediile clasice înainte să aspire la ceva alternativ, şi care, cel mai important, să fie mai interesaţi de calitatea creaţiei lor decât de numărul scris pe carnetul de cecuri pe care îl primesc ulterior.

Acestea fiind zise, nu sunt sigur că artizanii de la Bethesda erau perfect conştienţi de importanţa licenţei Fallout când au cumpărat-o pentru a produce o continuare.

Povestea seriei Fallout descrie o lume care la un moment dat a luat-o pe o altă cale faţă de a noastră. Nu se ştie exact când a avut loc această divergenţă (deşi e lucru cert că a avut loc după cel de-al Doilea Război Mondial), dar rezultatul a fost o lume foarte asemănătoare cu cea actuală, însă în acelaşi timp foarte diferită.

O lume în care cercetătorii reuşesc să stăpânească puterea fuziunii la rece, unde Statele Unite sunt divizate în 13 Commonwealth-uri la începutul secolului 21, China invadează Alaska în iarna din 2066 din cauza nevoii disperate de petrol, iar Canada este anexată de Statele Unite din aceleaşi motive în 2072. Asta în linii mari (Would you like to know more?).

Din păcate, toate realizările acestei versiuni a umanităţii sunt rase de pe faţa Pământului pe 23 octombrie 2077. Data Marelui Război. Când bombele nucleare au demonstrat cât se poate de clar că „Războiul nu se schimbă niciodată”. Cine a apăsat primul pe buton şi de ce oricum nu mai contează.

Construcţia anterioară de adăposturi anti-nucleare numite Vault-uri a permis totuşi unei mici părţi a populaţiei Statelor Unite să scape nevătămată. Numai că la un moment dat iese la iveală faptul că Vault-urile nu au fost proiectate ca să salveze vieţi omeneşti în cazul unui dezastru nuclear, ci sunt experimente sociale cu diverse scopuri (Would you like to know more?).

Primele două Fallout-uri se desfăşoară în California / Nevada şi sunt legate din punct de vedere al poveştii şi prin faptul că protagonistul din Fallout 2 este descendentul direct al Vault Dweller-ului din Fallout.

Însă evenimentele din Fallout 3 se desfăşoară în 2277 - la mai bine de 30 de ani după terminarea acţiunii din Fallout 2 - pe coasta de est a Statelor Unite. Mai precis, în Washington D.C.

Naşterea unui om S.P.E.C.I.A.L.

Prima imagine din joc ilustrează la persoana întâi naşterea protagonistului. Sexul şi numele sunt alese în concordanţă cu întrebările tatălui, în timp ce înfăţişarea este stabilită cu ajutorul „proiectorului genetic”.

Ulterior, prin intermediul unei cărţi de copii, se distribuie şi punctele care vor determina cât de puternic (Strength), intuitiv (Perception), rezistent (Endurance), carismatic (Charisma), inteligent (Intelligence), agil (Agility) şi norocos (Luck) va fi protagonistul. Într-un cuvânt, sistemul S.P.E.C.I.A.L. cunoscut şi iubit de fanii seriei.

Sursa: ComputerGames.ro
avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: Fallout 3 review

Mesaj  Pushkatu la data de Dum Oct 24, 2010 1:20 am

Site-uri de interes:
Fallout3Nexus
Atentie: Este in limba engleza. Puteti descarca mii de moduri.

Forum oficial:
Click aici
avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: Fallout 3 review

Mesaj  Pushkatu la data de Dum Oct 24, 2010 1:29 am

Cateva poze personale, desi nu ma mai joc demult.



avatar
Pushkatu
Webmaster

Mesaje : 417
Data de inscriere : 23/10/2010
Varsta : 28
Localizare : Bistrita

http://acvaristica.forumer.ro

Sus In jos

Re: Fallout 3 review

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum